petak, 18. prosinca 2015.

ZAŠTITITE SE: Nar štiti i od neuroloških oboljenja i nekih vrsta raka

nar-mogranj-šipak
Nar je preporučljiv svim osobama a pogotovu ko pati od srčcanih problema.Probajte nar,necete se pokajati.

Redovito konzumiranje nara moglo bi zaštititi mozak od neuroloških oboljenja poput Alzheimerove bolesti, pokazalo je američko istraživanje čiji su rezultati objavljeni u časopisu ACS Chemical Neuroscience.

Otprije je poznato da je nar bogat antioksidansima i da pomaže kod srčanih problema. Ne treba zanemariti ni njegovo protuupalno i antikancerogeno djelovanje, no američki znanstvenici tvrde da je ova vrsta voća dobra hrana u borbi protiv starenja organizma te da je u stanju zaštititi moždane neurone (živčane stanice), piše Le Parisien.


Nedavna studija stručnjaka American Chemical Society pokazala je da ovo voće, porijeklom iz Azije, ima važnu ulogu u sprečavanju i liječenju Alzheimerove bolesti.

Jednostavan test mogao bi otkriti Alzheimerovu bolest i 20 godina prije njezinog razvoja
Oni su ustanovili da se zahvaljujući dobrim bakterijama u mikroflori probavnog sustava nakon konzumiranja nara – koji sadrži vrstu polifenola (vrlo jak antioksidans), fenolnu elagičnu kiselinu – proizvode urolitini, molekule važne za rast i razvoj organizma, koje pak imaju protuupalno i neurozaštitno djelovanje.

U ‘in vitro’ istraživanju otkrili su da urolitini djeluju na način da snižavaju razinu beta amiloida odgovornih za stvaranje nakupina koje štete neuronima uzrokujući promjene u mozgu te potiču nastanak Alzheimerove bolesti.

Grupa kemičara pokušala je ustanoviti na koji način sastojci nara zaobilaze krvno-moždanu barijeru koja štiti mozak i na koji način sprečavaju nastanak ovih štetnih proteina. Izolirali su ekstrakt nara i identificirali 21 spoj, većinom polifenole, koji nisu uspjeli zaobići spomenutu barijeru, ali nekim njihovim metabolitima, točnije urolitima to je uspjelo.

SKENIRANJA MOZGA OTKRILA: Pogrešni položaj spavanja povećava rizik od Alzheimerove bolesti

Pozitivnu ulogu urolitina, osobito u sprečavanju nastanka nekih vrsta karcinoma (debelog crijeva, prostate, dojke) i smanjenju kolesterola, pokazale su ranije studije.

izvor :net hr.

Nema komentara:

Objavi komentar